Even voorstellen

Ik ben Sigrid Ruijgrok-Barentz en ik ben leerkracht, Remedial Teacher en Mindfulness Trainer.

Voordat ik begon met mijn eigen praktijk heb ik 12 jaar in het speciaal onderwijs gewerkt, waar ik veel te maken had met kinderen met ADHD, autisme en andere ‘stoornissen’. Mijn drijfveer en kracht is om samen met het kind te kijken naar de mogelijkheden die het bezit en inzicht te geven in hun ontwikkeling. Kinderen laten groeien en bloeien. Ik miste alleen de tijd en de aandacht om me daar volledig op te richten en daarom ben ik een aantal jaren later mijn eigen praktijk begonnen.

In de tussenliggende jaren ben ik mede door mijn eigen zoon Steyn in aanraking gekomen met mindfulness. Bij Steyn ontdekte ik dat de reguliere benadering en werkwijze voor zijn gedrag- en leerprobleem onvoldoende hielpen. Mijn zoon is hoog gevoelig en liep ondanks zijn intelligentie tegen een achterstand en leerproblemen aan. Mindfulness zorgt ervoor dat hij in zijn kracht komt te staan en inzicht krijgt in zijn eigen emoties en kunnen. Hij is weer gaan bloeien en ik heb met eigen ogen gezien wat de kracht is van mindfulness. Helemaal mooi is dat deze werking inmiddels ook wetenschappelijk is bewezen.

 

Deze ervaring heeft ervoor gezorgd dat ik in mijn praktijk mindfulness combineer met een didactisch handelingsplan. Tijdens het werken met kinderen en door deel van uit mogen maken van hun ontwikkeling, merk ik dat ik een enorme vertrouwensband opbouw. Door dit vertrouwen creëer ik een veilige leeromgeving en dat werkt inspirerend maar ook bevrijdend voor een kind. Een kind durft zich steeds meer open te stellen, fouten te maken en komt dan steeds dichter bij zichzelf. Door middel van mindfulness wordt dit alleen maar versterkt.

Deze dankbare manier van werken gaat gepaard met eeuwige inspiratie, en is de kracht van mijn praktijk KLOPT.

“Onze dochter heeft erg veel baat bij de aanpak en werkwijze
van Sigrid Ruijgrok. De combinatie van Mindfulness en rt zorgt voor zelfvertrouwen, rust en betere prestaties. Haar angst voor rekenen is weg en ze gaat met sprongen vooruit. Het klopt echt!”